mandag den 2. marts 2009

Post-britpop, glam rock & social media marketing

På Kommunikationsforum har en del af debattrådene stået i social media marketings tegn. Tirsdag sidste uge skød Blaksmark et bloggingeksperiment med bandet Venice i gang.

På andre fronter har det været diskuteret, hvad social media marketing egentlig dækker -- og om der på dansk grund findes eksperter inden for marketing i de nye sociale medier. Det var Mikkel demib Svendsen, der lagde for ved i vanlig halvpolemisk stil at fastslå, at riget fattes social media marketing-eksperter. En del er senere kommet på banen. Senest Trine-Maria fra SocialSquare i dag på Mikkels blog.

Mikkels oprindelige indlæg kan læses her -- Ekstrem mangel på Social Media Marketing eksperter.

Kasper Bergholt fulgte efterfølgende op her og på egen blog -- Ingen social media-eksperter i Danmark.

Og så tilbage til Venice-drengene og deres modige kasten-sig-ud-sociale-medier, mens vi andre diskuterer og debatterer. Morten Kistrup, der er forsanger i bandet, skriver i dagens blogindlæg:

"Nå, men sommerfuglene kommer af, at Venice i sidste uge indgik i en (i øvrigt ganske læseværdig) artikel om sociale medier og nye tider i musikpromovering af Jannick Blaksmark fra Battle & Bounce – på forsiden af Bandbase.dk! Og Venice skal vel at mærke statuere et eksempel på anvendelsen af sociale medier; altså blandt andet vores blog! Så hvis den unge forsanger var lidt nervøs ved sin noget prøvende blogging-debut – hvordan står det så ikke til nu!? Nå, men nu må jeg foreløbig holde fast i, at sommerfugle er noget man skal forfølge; et varsel om noget positivt. Det har jeg jo selv skrevet og sunget, i hvert fald… Og i stedet fortsætte mit andet blog-indlæg."


Ingen kommentarer: