onsdag den 3. februar 2010

Roskilde Festival 2010 inviterer bloggerne indenfor


Roskilde Festival 2010 inviterer bloggerne indenfor

Lige et hurtigt vink med en vognstang til musikinteresserede bloggere. Roskilde Festival 2010 søsætter i dag et nyt initiativ, der sigter mod at inddrage musikbloggere i dækningen af årets festival...


onsdag den 20. januar 2010

Midlertidigt serverbøvl -- Battleandbounce.com & Musikblogs.dk

Et serverskift, der skulle have været en formsag, giver lidt vanskeligheder med to af vores domæner. Det drejer sig om forretningsdomænet Battle & Bounce & vores kærlighedsprojekt, musikportalen Goombay. Vi beklager! -- og arbejder på højtryk for at få sagerne på plads i samarbejde med vores hostingfirma.

// Battle & Bounce Tech

torsdag den 14. januar 2010

Hjælp Haiti: Hjælp jordskælvsofrene i Haiti

Billedmaterialet, der stille og roligt kommer frem til diverse medier har prægnans. Katastrofen i Haiti er håndgribeligt frygtelig, og vi mindes om tsunamien for år tilbage. Visse kilder anslår, at antallet af ofre kan nå de samme proportioner.

Nationale såvel som internationale nødhjælpsorganisationer arbrejder på højtryk for at få nødhjælp frem til de trængende og lidende så hurtigt som muligt. Folkekirkens Nødhjælp melder, at der allerede er syndikeret omkring 1 million kroner via ACT-alliancen videre til samarbejdspartnere i Haiti. Læs mere her og donér evt. penge til at hjælpe de mest udsatte i Haiti: Hjælp Haiti.

tirsdag den 8. december 2009

Collaboration, Social Media & humanitære gaver

Collaboration -- YourClimateTV & WeCollaborate
Battle & Bounce deltager som frivillig i arbejdet for at promovere det alternative klimatopmøde i DGI-byen. Dels via vores klimaportal, Klimacommunity.dk; dels ved konkret promotionarbejde i de sociale medier i forbindelse med WeCollaborates YourClimate.TV -- slutteligt deltager Jannick Blaksmark i en paneldebat senere på dagen om klimaforandringer, sociale medier, kollaboratoin, mv., som vi glæder os til at følge live...

Humanitære gaver
Klimaet er på alles læber nu -- og vi er i månedsvis blevet bombarderet med viden og omregningsnøgler, der indikerer, at vi i den vestlige verden lever flot og godt, men at ofte sker på verdens fattigste bekostning. Og ofte i langt højere grad, end vi måske havde taget højde for.


Bomuldsproduktion i Indien er fx et enormt vandkrævende foretagende. Samtidig er det også verdens fattigste, der ofte rammes først og hårdest af klimaforandringerne. Derfor vil vi slå et slag for humanitære gaver under juletræet i år -- dels for at sætte fokus på problemer, og hvordan de kan løses -- dels for at gøre en konkret forskel.

onsdag den 25. november 2009

I klimaets tegn: Klimaministre & Your Climate TV

Klimaminister fra Connie Hedegaard til Lykke Friis
Klimatopmødet er nært forestående, og der sker ting og sager på den front, må man sige. Connie Hedegaard blev i går officielt udråbt som ny EU-kommissær og lur mig om hendes resort ikke bliver klimaomrdået.

Lykke Friis, som vi bl.a. kender for frejdige fodboldmetaforer i forbindelse med formidlingen af EU-politik -- og senere som prorektor ved Københavns Universitet -- overatger posten som klimaminister efter en mindre ministerrokade. At miste en ministerpost var altså prisen, Lene Espersen og Det Konservative Folkeparti måtte betale for at få en K-minister til EU. Diverse medier varsler om, at udenrigsministerposten også indgår i en større byttehandel, som nok først materialiserer sig på den anden side af nytår, når klimatopmødet 2009 er veloverstået. Vi er særligt spændte på at se, hvordan resultatet bliver for verdens fattigste lande, der ofte bliver ramt først og hårdest, når klimaet ikke arter sig, som vi kunne ønske

Your Climate TV: Live-dækning af det alternative klimamøde i DGI-byen


Battle & Bounce har indgået aftale med Your Climate TV om at fungere som social media champions i en timerække. Det gør vi glædeligt kvit og frit for at støtte op om formidlingsindsatsen i forbindelse med det alternative klimamøde, der køres sideløbende med det officielle klimatopmøde i Bella Centeret.

onsdag den 18. november 2009

Musikskribent(er) søges

Udover at være et positiorneringsburau står vi også bag den uafhængige musikportal Goombay. Pt. leder vi efter en eller flere engagerede musikskribenter Hvis det kunne være noget for dig, så læs opslaget ved at følge nedenstående banner.

fredag den 13. november 2009

Fredagsopsamling: Giv en ø & dj'ens rolle

Fokus 1: Klimaforandringernes betydning for verdens fattigste

Klimatopmødet står for døren, og Folkekirkens Nødhjælp sætter i den forbindelse fokus på, hvordan klimaforandringerne rammer verdens fattigste -- ofte først og hårdest. Kampagnen hedder Giv en ø og bygger videre på det kendte og succesrige Giv en ged-koncept, der tidligere år har været et stort julegavehit.


Generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp Henrik Stubkjær udtalte i forbindelse med lanceringen af Giv en ø til Danmarks Radio:

"Mens vi venter på politikernes løsning på klimatopmødet, så kan man nu som dansker gå ind og give en livline til nogle af verdens fattigste mennesker - dem der er hårdest ramt af klimaforandringerne."

En egentlig ø køber man ikke; det kan ikke gøres for 220 kroner inklusiv forsendelse. Ens donation går til beredskebsgrej, der anvendes i forbindelse med oversvømmelser -- nødfløjter, redningsveste, tæpper og reb. Derudover går en del af pengene til at styrke hygiejnen i de truede områder -- der indkøbes fx sammenfoldelige latriner. Slutteligt hjælper Giv en ø-initiativet med hushævning i de områder, der trues, primært i Indien og Bangladesh.

LÆS OGSÅ: Flere gaver fra FKN.

Fokus 2: Dj'ens rolle

På en lidt mere munter front har vi beskæftiget os med DJ'ens rolle. Regiet var vores musikportal Goombay, som der skabte lidt bøvl henover weekenden. Folk fik serveret nogle spøjse sider uden billeder -- kun tekst og blå links. Det må vi selvfølgelig beklage, men fejlen er rettet og alt er tilbage ved det normale.

Ansporet af en negativ kommentar i forbindelse med vores dækning af releasen af spillet DJ Hero har vi kigget lidt på den ændring i populærkulturen, som DJ-fænomenet indvarslede. Vi tog udgangspunkt i en Fatboy Slim-koncert i hjembyen Brighton, der blev Englands største. 60.000 gæster regnede man med ville dukke op -- men det reelle tal blev en kvart million mennesker.